Μετά την κρίση, τι; Επανίδρυση ή επανεκκίνηση;

Δημοσιεύτηκε στις 05/05/2020 στην κατηγορία Οικονομία

“Γιατί πολλές φορές υπάρχει μια τρομερή ασυμφωνία αναμεσά στις ελπίδες και στις πράξεις που τις ακολουθούν.  Ένας άνθρωπος δεν πηγαίνει ποτέ πιο πέρα όταν δεν ξέρει προς τα που πηγαίνει.»                                        

Eric Hoffer “The true believer” 1969

 

Σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα αυτοί που θα προσαρμοστούν, θα επιβιώσουν

Θ. Κόκκορης  2014

*****

 

Γράφει ο Θεόδωρος Κόκκορης (*)

 

Η κρίση της πανδημίας του κορωνοϊου ανέτρεψε πολλά από τα δεδομένα , τις δοξασίες, τα πιστεύω και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων ,της κοινωνίας, της οικονομίας. Απομυθοποιήθηκαν πρακτικές και νέα στοιχεία και δεδομένα μπήκαν στη ζωή μας.

Η κρίση θα διαρκέσει. Πολύ ή λίγο μένει να το δούμε . Οι επιπτώσεις όμως θα είναι διαρκείς. Ειδικότερα στην οικονομία . Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο όπως και πριν. Θα αλλάξουν πολλά. Άλλοι θα χάσουν και άλλοι θα αρπάξουν τις ευκαιρίες για ένα αλλιώτικο , ένα νέο αύριο. Γιατί ευκαιρίες θα υπάρξουν. Η φύση δεν σταματά να ενεργεί. Το όποιο κενό καλύπτεται από κάτι άλλο, κάτι νέο. Χάος δεν υπάρχει.

Το άρθρο αυτό γράφτηκε μεσούσης της κρίσης με το μυαλό στην επόμενη …μετά την κρίση  (επιχειρηματική) ..ημέρα.  Δίνει το έναυσμα για σκέψεις και ιδέες σε όλους εσάς τους Μικρομεσαίους επιχειρηματίες , επαγγελματίες, νέους που θέλετε να ξεκινήσετε τη δικιά σας δουλειά και βρίσκεστε στο μάτι του κυκλώνα (ανεργία, αβεβαιότητα, απροθυμία, απογοήτευση) και σε όλους εσάς που σκέπτεσθε πως θα είναι το αύριο για σας. Γιατί εκεί θα πονέσει η οικονομία. Στην αβεβαιότητα όλων αυτών των ανθρώπων. Που είχαν και τώρα δεν έχουν. Που ήθελαν να έχουν και τώρα δεν μπορούν.

Όμως δεν πρέπει να απογοητευόμαστε. Οι ευκαιρίες πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Αρκεί να προχωρήσουμε με βήματα σωστά , μελετημένα και μεθοδικά. Οι ευκαιρίες είναι μπροστά μας. Αρκεί να θέλουμε και τότε θα τις βρούμε.

 

Επανίδρυση ή επανεκκίνηση λοιπόν;

 

Ξεχάστε ότι κάνατε και επιχειρούσατε μέχρι τώρα. Ξεκινήστε από το μηδέν. Αλλά, αυτή τη φορά με συγκεκριμένους στόχους ,όραμα, μεθοδικά βήματα. Δώστε έμφαση στη δομή της δουλειάς σας , στην κουλτούρα , στην οργάνωση . Δείξτε ευελιξία. Δηλαδή προχωρήστε πάνω σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο.

Όπως ο καπετάνιος καταστρώνει την πορεία (ρότα) του πριν ξεκινήσει για το ταξίδι έτσι και εσείς θα καταστρώσετε τα σχέδια (πορεία) σας φτιάχνοντας ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan). Και μην ξανακούσω τα στερεότυπα: κυβέρνηση, γραφειοκρατία, τράπεζες, χρήμα, κλπ. Αυτές δεν είναι πάρα δικαιολογίες για να μην κάνετε τίποτα. Και δείχνουν ανευθυνότητα, ανθρώπους που ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να αναλάβουν ευθύνες και που τελικά δεν ξέρουν τι θέλουν. Αναποφάσιστοι.

 

Αυτοί που θα προχωρήσουν δείχνουν δυναμισμό, αυτοπεποίθηση, επιθυμία , επιμονή, προσωπικότητα, δημιουργικότητα. Έχουν όραμα και θα πάρουν πρωτοβουλίες .  Θα ξεχωρίσουν από το πλήθος.     

 

Και θα ΠΕΤΥΧΟΥΝ..    

 

Είστε έτοιμοι για αλλαγή;

 

3 αποφάσεις που θα αλλάξουν τη ζωή και τα οικονομικά σας.

 

1-Προετοιμαστείτε πνευματικά και ψυχολογικά. Αλλαξτε. Επιλέξτε προσεκτικά σε τι θα επικεντρώσετε το ενδιαφέρον , την προσοχή και τις προσπάθειες σας. Εάν θέλετε τη πρόοδο και την ανάπτυξη της δουλειά σας πρέπει να αλλάξετε. Να πιστέψετε στις αλλαγές. Οπου στρέφεται η προσοχή σας εκεί κατευθύνεται και η ενέργεια σας. Και αυτό σημαδεύει τη ζωή σας. Π.χ. Αντί να επικεντρώνετε τη προσοχή σας στο «δεν έχω λεφτά..» να είστε ευγνώμονες ότι έχετε υγεία, οικογένεια, φίλους, μυαλό και ..ευκαιρίες.

 

Να είστε έτοιμοι να αποδεχθείτε το γεγονός ότι τώρα πρέπει να κάνετε κάτι διαφορετικό . Όχι ότι κάνατε μέχρι τώρα. Η ζωή σας έχει όποιο νόημα της δίνετε εσείς. Και που συνοδεύεται από ένα μοναδικό αίσθημα ποιότητας της ζωής που θέλετε να έχετε.   Δώστε , λοιπόν, νόημα στη ζωή σας.

 

2-Τι θα κάνετε; Οι αποφάσεις που θα πάρετε ή παίρνετε επηρεάζονται έντονα από το συναισθηματικό επίπεδο στο οποίο βρίσκεστε την κάθε στιγμή (θυμός, απόγνωση, χαρά, κ.α.) Οργανωθείτε. Βάλτε νέες προτεραιότητες με νέες διαδικασίες. Έχετε ιδέες. Κάντε τις πράξεις. Προσαρμοστείτε ,συνεργαστείτε , βγείτε από το καβούκι σας. Όλα από την αρχή.

 

3-Χρήση της τεχνολογίας. Η τεχνολογία συμβάλει στο να τρέχει η επιχείρηση πιο γρήγορα από ποτέ. Με την χρήση των Η/Υ, του internet,και των social media έχετε λιγότερο από 24 ώρες στη διάθεση σας για να ανταποκριθείτε στα διαφορά θέματα που αφορούν τη δουλειά σας. Τα έγγραφα και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες τακτοποιούνται πλέον σε ελάχιστα λεπτά. Τα blog και site και λοιπές πλατφόρμες γίνονται τόπος ΑΜΕΣΗΣ ανταλλαγής πληροφοριών, απόψεων, μηνυμάτων, διαδικασιών. Χρήματα και αλλες επιχειρηματικές πράξεις μεταφέρονται και υλοποιούνται ηλεκτρονικά σε χρόνο ..μηδέν.  Η τεχνολογία ενώ αποτελεί μέρος της κρίσης εν τούτοις μπορεί να είναι και μέρος της εξόδου από την κρίση.             Σας βοηθά να:

Διατηρείτε την επαφή σας με τον έξω κόσμο

Βρίσκετε τα στοιχεία και τις πληροφορίες που θέλετε

Προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας

Ελέγχετε τους συνεργάτες , το προσωπικό και τις συναλλαγές σας

Καταγράφετε τα σχόλια στο διαδίκτυο ώστε να ανταποκρίνεστε ανάλογα και γρηγορά

 

Για να γίνουν αυτά και να έχετε επιτυχία χρειάζεται να αλλάξετε. Νοοτροπία, φιλοσοφία, τρόπο σκέψης, τρόπο δουλείας, οργάνωσης . Με λίγα λόγια , να προσαρμοστείτε στις νέες συνθήκες. Τέρμα (κατ’ εμέ) τα στερεότυπα της…αρπαχτής, του ..ωχ αδερφισμού, της ευκαιριακής δουλειάς και απασχόλησης.

Ο κόσμος αλλάζει . Κάτι ο Κορωναίος, κάτι το διαδίκτυο και όλα έχουν ανατραπεί. Αναρωτηθείτε: Ποιος είμαι; Τι έχω και τι προσφέρω; Ποια είναι τα δυνατά μου σημεία; Ποιες οι αδυναμίες; Τι θα αλλάξω; Ποιο είναι το όραμα μου; Να δημιουργήσω κάτι νέο; Να ανοίξω νέες αγορές και συνεργασίες; Μια καινοτομία; Τι θέλω από τη ζωή μου; Τι μπορώ να κάνω καλυτέρα και τι όχι;

 

Τα περίφημα  Π. Ποιος ,που, πότε , πως και γιατί 

 

Φτιάξτε ένα σχέδιο (επιχειρηματικό) (Business plan)

 

Το βασικό εργαλείο για την νέα κατάσταση που θα σας βοηθήσει στην επανίδρυση της επιχείρησης και της δουλειάς σας είναι το επιχειρηματικό σχέδιο. Αποτελεί τον ΑΝΑΓΚΑΙΟ οδηγό σας στην πλοήγηση στα απόλυτα θολά νερά της νέας οικονομικής πραγματικότητας. Είναι ένα πρακτικό εργαλείο το οποίο σας οδηγεί στη πορεία σας για την εξέλιξη, την πρόοδο, την ανάπτυξη. Δεν είναι νεκρό κείμενο. Αντίθετα είναι ζωντανό και επικαιροποιείται ανάλογα με τις κρατούσες συνθήκες.  ΠΡΕΠΕΙ να είναι ΓΡΑΠΤΟ κείμενο. Όσοι λένε ότι έχουν ένα business plan..στο μυαλό τους είναι ..εκτός τόπου και χρόνου.. Ότι και να έχετε στο μυαλό σας το βράδυ , το επόμενο πρωί έχει χαθεί. Αρα είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να είναι γραπτό κείμενο. Τα γραπτά μένουν . Και μας οδηγούν.

 

Τι περιλαμβάνει το business plan.

1 Σχετικά με την επιχείρηση(δουλειά): Παρούσα κατάσταση, όραμα, στόχοι, προϊόντα/υπηρεσίες.

2 Ιστορικό: Περιγραφή, μορφή, τόπος

3 Προϊόντα/Υπηρεσίες: Περιγραφή, ιδιότητες, διαδικασίες

4 Διοίκηση: Οργανόγραμμα, θέσεις εργασίας,

5 Χρηματοοικονομικά: Προϋπολογισμός, έσοδα- έξοδα, Απαιτήσεις, υποχρεώσεις

6 Marketing: Ανάλυση αγοράς, SWOT analysis, Στρατηγική, Πωλήσεις, Διανομές, Προβολή, Προώθηση, Επικοινωνία, Δημοσιές σχέσεις, Διαδίκτυο, συνεργασίες

7 Τοποθεσία: Έδρα, εγκαταστάσεις, διαθέσιμοι χώροι

8 Λειτουργία: Εξοπλισμός, Έλεγχος, Προμήθειες, Διαδικασίες, Υπευθυνότητες

9 Λοιπά στοιχεία: Μεθοδολογία (βήματα) ,Προβλέψεις, προγράμματα.

 

Η κρίση έφερε τον κόσμο στον πλανήτη ΓΗ πιο κοντά. Πλέον αναδεικνύονται :  η συνεργασία, οι κοινές προσπάθειες , η άμεση επικοινωνία , η οργάνωση , η νέα φιλοσοφία , η αποφασιστικότητα , ο δυναμισμός. Που επιβάλουν αλλαγή νοοτροπίας, κουλτούρας, νέους τρόπους επιχειρηματικής συνεργασίας, νέες δομές, νέες συνεργασίες, εξωστρέφεια . Για τις επιχειρήσεις,  αυτές οι ιδιότητες αποτελούν τον ακρογωνιαία λίθο για την ανάπτυξη τους. Όχι άλλη εσωστρέφεια, στενό ατομικό συμφέρον, μυστικοπάθεια.

 

Τίποτα δεν είναι πλέον κρυφό. Ενημέρωση και γνώθι σ ’αυτόν χρειάζεται . Και μαζί αλλαγή σκέψης. Αυτά κάνουν την προσπάθεια πιο αυστηρή αλλά και το αποτέλεσμα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ.  Η εποχή των αποτυχημένων επιχειρηματικών προσπαθειών έχει κάνει τον κύκλο της . Και κλείνει.  Οι επιχειρηματίες πρέπει να αποδεχτείτε την κρίση σαν αναγκαίο κακό αλλά και σαν ευκαιρία. Και να αλλάξετε. Να οργανωθείτε . Να προσαρμοστείτε . Ώστε να επιβιώσετε.

*****

 

(*) Ο Δρ. Θεόδωρος Κόκκορης  είναι καθηγητής International Marketing & Trade - Σύμβουλος ανάπτυξης επιχειρήσεων ,πιστοποιημένος mentor , assessor-evaluator , εισηγητής ,ομιλητής και εκπαιδευτής (trainer)  μικρών - μεσαίων επιχειρήσεων και επαγγελματιών για την επιχειρηματικότητα , το marketing, την επικοινωνία , τις πωλήσεις, την εξωστρέφεια , τις εξαγωγές . Διατέλεσε στέλεχος στον ΕΟΜΜΕΧ  και στην Ε.Ε. (senior expert) - Αρθρογράφος και συγγραφέας των βιβλίων “Business plan “ και   “Marketing plan”  (πρακτικοί οδηγοί) και e-books με θέματα την επιχειρηματικότητα , το marketing , την επικοινωνία , τις πωλήσεις , τις  Διεθνείς σχέσεις , την εξωστρέφεια και τις εξαγωγές , το  Branding , to digital marketing , κ.α.

Γράψτε την άποψή σας

Politically Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Δημοφιλέστερα άρθρα

Τι σημαίνει για τον κόσμο η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ

Ούτε μια «συγνώμη» δεν θα ακουστεί για το Βατοπέδι;

Ποιος έφερε και ποιος διατηρεί τον ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία;

Η Μεγάλη Ληστεία της Ελλάδας 1981-2011

Πώς ένας φθαρμένος, αυταρχικός πολιτικός επιβίωσε ενός καλά οργανωμένου πραξικοπήματος

Πρέπει να παραδώσουμε τους Τούρκους πραξικοπηματίες, ή όχι;

Η πραγματική επιδίωξη του Τσίπρα από το χθεσινό διάγγελμα

Η Ευρώπη από την αρχή, τώρα!

Τι ακριβώς σημαίνει «τίποτα δεν θα σταματήσει την κυβέρνηση», κυρία Γεροβασίλη;

Με κάλπες θα απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ σε μια δυσμενή απόφαση της Δικαιοσύνης για τα κανάλια!

Η εκλογή Τραμπ και η αδυναμία των Ελλήνων πολιτικών να καταλάβουν τι συνέβη...

Όλη η αλήθεια για το έλλειμμα του 2009 σε πέντε ερωτήσεις- απαντήσεις

Γι αυτούς τους πέντε λόγους, η προεδρία Τραμπ θα είναι καταπληκτική

Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ... κι εκεί...

Πάει κι αυτή η ευκαιρία...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©